Thursday, April 14, 2011

Baju Kurung Hari Khamis

Hari ini aku berbaju kurung ke pejabat. Pelik. Bos aku sendiri terkejut. Sebab aku jarang pakai suit tu ke pejabat. Apabila bos aku bertanya "De pe rini kau pakai baju kurung?". Aku dengan laju menjawap "Hari ni ade orang nak masuk meminang". Laju.

Semua yang bertanya aku jawap jawapan yang sama. Disebabkan aku berpelakuan pelik memakai baju kurung hari ini, terjadilah peristiwa yang luar biasa berlaku. Waktu aku baru selesai solat, Bos aku panggil aku masuk ke bilik beliau dan menyuruh aku duduk disebelah beliau. Aku punya la takut, aku ingat ada kesalahan besar sampai aku disuruh duduk disebelah beliau. Aku pun macam biasa terpinga-pinga. Aku tak masuk lagi bilik dia. Tiba-tiba aku lihat ada orang datang ke pejabat aku. Baru aku tahu, Bos aku panggil budak baru untuk ditemuduga dan aku penemuduga budak tersebut. Macam biasa. Sembang sembang kedai kopi. Tiada yang formal sangat.

Itu pengalaman pertama aku menemuduga orang lain. Sebelum ni aku saja yang ditemudaga. Kerja satu apa pun tak dapat. Lepak Mekdi baru dapat kerja. Alhamdulillah.

Owh ya, tempat kerja aku mencari draftman cum clark. Sesiapa berminat sila jangan sengan silu menghubungi aku. Perlu tahan la nak bekerja dengan aku yang cerewet ni.

Rajin post entri plak kan? *hangat hangat tahi ayam je tu*

Bai.

Rajin Tiba BIla Kerja Dah Siap

Aku tengok ramai kawan aku dah aktif balik ber-belog. Aku pun tergerak hati untuk menggerak-kan jari nak menaip post hari ni. Heh.

Tapi aku buat satu perenggan ni pun lama. Siap boleh keluar masuk opis, baru sambung perenggan kedua. Dasyat jugak la aku punyer kerja ni. Dah macam Adun Sitiawan plak kan.

Aku tak leh nak sambung menaip ni. Perut tak senang.

Jumpe lagi mungkin tahun hadapan untuk entri yang akan datang.

Bai