Tuesday, July 20, 2010

Everyday is a learning day.

Lama sangat aku tak manaip kat sini. Sebab aku ketandusan idea. Kalau nak merepek memang banyak. Cuma kemalasan menjadi pendorong aku tidak menaip di sini.nais.

Pagi ni aku rasa banyak benda aku nak taip. Tapi lepas je aku makan nasi lemak pagi ni aku dah lupa apa benda aku nak taip. haih~

owh ye. Aku dah ingat.

Setiap hari aku bangun, aku rasa seronok, sebab aku akan fikir, hari ni aku akan belajar sesuatu. Disebabkan itu juga la aku akan bersemangat setiap hari. Tak semestinya kita perlu ada kekasih hati, duit yang banyak untuk sentiasa bersemangat. Apa yang aku nak kumpul sekarang ini adalah pengalaman. Pengalaman setiap orang berbeza. Kalau kita tidak berani mencuba, kita tak akan menikmati apa itu pengalaman. Aku banyak tengok gelagat manusia ni. Macam-macam. Lagi banyak orang kau jumpa, lagi banyak kerenahnya. Kau jangan mudah nak kutuk-kutuk orang tu kalau perangai mereka begitu. Sebab kita sendiri perlu fikir, kita ni bagus sangat kah nak mengutuk orang sedemekian rupakan?

Dan aku terfikir, kenapa setengah orang tu tak menghargai hidup mereka. Dan merasakan mereka sahaja yang bernasib malang dalam dunia ni. Kalau macam tu sampai bila pun tak kan maju dalam hidup. Lebih baik duduk dalam bilik, tonton porn dan memuaskan hati sendiri. Lame.

Aku banyak nak taip. Tapi aku juga mempunyai banyak benda nak kene buat.

Lain kali la sambung merepek.

Bai.

No comments:

Post a Comment